Sturegallerians Tandhälsa

Hos majoriteten av våra kunder är Promas återhämtningsfåtölj avsedd för medarbetarna. På Sturegallerians Tandhälsa är den istället huvudsakligen avsedd för patienterna. En investering som, enligt Helen Almström, visat sig vara ett stort plus i kanten och värt varenda krona.

I centrala Stockholm ligger Sturegallerians Tandhälsa. En familjär klinik på 100 kvadratmeter där personalen har jobbat ihop i många år, somliga i över 30, och patienterna betraktas som deras gäster snarare än bara kunder. För Helen Almström, tandläkare sedan 35 år tillbaka, som har varit med och format praktiken var det därför inte någon tvekan om att investera i återhämtningsfåtöljen och ge sina patienter det lilla extra.

– ”Idén kom från en kollega och jag tänkte “Ja, så lyxigt och bra!”. Det är en detalj som tillför exklusivitet till vår klinik och en möjlighet för oss att ge våra patienter det lilla extra, utan att det kostar oss särskilt mycket. I synnerhet inte om man tar hänsyn till vad saker i övrigt faktiskt kostar inom dentalbranschen. Med tanke på hur omtyckt den är har den, utan minsta tvivel, varit värd varenda krona.”

En metod för mer avslappnade patienter – även de med tandläkarskräck

Helen berättar att återhämtningsfåtöljen, som står i väntrummet, nästan alltid är upptagen och patienterna kommer ofta tidigt till kliniken för att hinna få sin återhämtning och massage. Vissa kommer till och med in utan att ens ha en avtalad tid just den dagen, bara för att få avnjuta en stund i fåtöljen. Att den är omtyckt av besökarna på tandläkarmottagningen råder det inga tvivel om, men den har också varit viktig av andra anledningar.

– ”Det är många som lider av tandläkarskräck och i dessa fall har återhämtningsfåtöljen haft en stor inverkan. Många känner sig mycket mer avslappnade efter en stund i fåtöljen, vilket såklart även gäller de som inte lider av tandläkarskräck, och det underlättar både för patienterna och oss. Det är alltid mycket lättare att behandla en glad och avslappnad patient.”

“”När vi får omdömen är det många som tar återhämtningsfåtöljen i beräkning och det lyfts ofta som en fördel när våra patienter rekommenderar oss till andra.”

Behandlar även rygg- och nackproblem bland tandläkarna

Även om återhämtningsfåtöljen i första hand är avsedd för patienterna berättar Helen att även personalen använder den – och det är, enligt Helen, välbehövligt.

– ”Vi som arbetar på kliniken använder den också ofta efter dagens slut. I vår bransch är det väldigt vanligt med mycket rygg- och nackproblem och det är viktigt att vi tar hand om våra kroppar för att orka. Jag kände av problem redan efter 5 år som tandläkare och gick tidigare ofta till naprapaten, numera har jag i stor utsträckning ersatt det och masserar mig istället i fåtöljen. Det underlättar när vi har den på plats, i och med att vi ofta är låsta till arbetsplatsen under dagen.”

Tas i beräkning i omdömen

Tittar man bland recensionerna för Sturegallerian Tandhälsa är det inte ovanligt att patienterna lyfter just återhämtningsfåtöljen, vilket Helen bekräftar. – ”Ja, när vi får omdömen är det många som tar återhämtningsfåtöljen i beräkning och det lyfts ofta som en fördel när våra patienter rekommenderar oss till andra. Det är fantastiskt redskap, både för patienternas och vår del.”

 

Vill du ha hjälp av experter?

Vår affärsidé har aldrig byggt på snabba lösningar. Istället vill vi skapa en långsiktig och hållbar metod som bygger på gedigen forskning, där återhämtningsfåtöljen spelar en central roll. I dagsläget positionerar vi oss som den förebyggande aktören inom återhämtningstjänster och har under 20 års tid hjälpt över 10 000 arbetsplatser. Vill ni veta vad vi kan göra för er?