Hur är det att jobba på Promas?

[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ last=”yes” spacing=”yes” center_content=”no” hide_on_mobile=”no” background_color=”” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”” padding=”” margin_top=”” margin_bottom=”” animation_type=”” animation_direction=”” animation_speed=”0.1″ class=”” id=””][fusion_text]Hej Pär, hur är det att jobba på Promas!

Framförallt är det fantastiskt att ha möjlighet att hjälpa människor att förändra sin hälsa och sina liv till det bättre. Behovet av återhämtning på arbetsplatserna är idag stort, många stressar för mycket och behöver ett verktyg för detta. Ofta jobbar man som säljare med en specifik produkt som fyller ett behov. Här på Promas arbetar vi med att hjälpa människor att må och prestera bättre – det är få förunnat!

Något som är inspirerande på Promas är att vårt koncept passar alla företag och organisationer, stora som små. Framgångsrika företag bryr sig om sin personal och investerar i förebyggande hälsa.

Vad ska man göra för att lyckas hos er, eller som säljare i just hälsobranschen?
Förutom att tycka om att göra affärer, så är det viktigt att man har ett genuint intresse av hälsa eller sport och träning eftersom att man jobbar med människors liv och välmående. Talessättet ”att leva som man lär” passar väldigt bra in i vår bransch och hälsotänket är även något som genomsyrar hela organisationen hos oss på Promas.

Om man är intresserad av att jobba som säljare inom hälsa – varför ska man jobba på just Promas?
Det finns många anledningar till varför Promas är en bra arbetsplats. Vi erbjuder våra säljare bra förmåner där grundtryggheten innefattar grundlön, en konkurrenskraftig provisionsmodell, sjukvårdsförsäkring och friskvårdsbidrag.

Jag tror på frihet under ansvar och våra säljare har stora möjligheter att påverka sin egen arbetssituation. Dessutom har vi en fantastisk laganda i företaget med många sociala aktiviteter, coaching, stöd och vidareutbildning. Förutom detta har vi även stora och små säljtävlingar där den största är Golden Club. Allt detta sammantaget gör att våra säljare trivs hos oss och väljer att stanna kvar år efter år.

Nya säljare börjar med ett genuint introduktionsprogram där vi utbildar i vårt koncept, sk. PromasMetoden® och där våra egna föreläsare inom hälsovård delar med sig av sin kunskap. Säljaren får även följa med på sambesök och får mycket fokus från mig som säljledare den första tiden. När säljaren är redo att gå ut själv på fältet får man dels ta över befintliga kunder och dels sätta igång med nykundsbearbetning, där starka referenser hjälper oss att stänga affärer.

Om du skulle ge lite stalltips till alla säljare där ute som läser detta och vill söka jobbet hos er, vad skulle det vara?
Först och främst skulle jag säga – Välkommen!

Vår bransch är i ständig tillväxt och det går bra för Promas. När det gäller att söka och få jobbet så skulle jag rekommendera att man är förberedd och har läst på lite om företaget. Var dig själv, den personliga kontakten och personkemin är oerhört viktig för oss.

Vårt erbjudande är mycket starkt och vi kan stoltsera med starka referenser, men det är våra duktiga säljare som gör att vi når hela vägen in i mål…[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]