Fysisk trim kräver träning. Men hur är det med din mentala träning?

Promas återhämtningsfåtölj är unik i sitt slag då den innehåller 17 olika mentala träningsprogram som är utvecklade av Lars-Eric Uneståhl, en av världens ledande forskare inom mental träning.

I kombination med mental träning får du också en skön och skonsam massage som frigör lugn- och ro hormonet Oxytocin, som sänker din grundspänning och ger dig återhämtning.

De mentala träningsprogrammen som finns i vår fåtölj är utvecklade till självträning under tiden du tar dig en återhämtning inom b.l.a stresshantering, mindfullness, motivation, effektivitet, måluppfyllelse, ökad livskvalitet, ledarskap etc.

Lars-Eric Uneståhl som ingår i Promas forskningsråd har utvecklat den mentala träningen inom idrotten och har under årens lopp arbetat med en mängd elitidrottsmän/-kvinnor samt flera olympiska team runt om i världen. Under senaste årtiondet har den mentala träningen spridit sig till de flesta samhällsområden.

2000×250

Våra mentala träningsprogram

1. Återhämtning i vardagen

För att hämta nya krafter och energi samtidigt som du uppnår ett inre lugn och sänker din grundspänning.

2. Bättre och djupare sömn genom ”Powernap”

En kort ”tupplur” under dagen ger dig en effektiv återhämtning, du orkar mer under eftermiddagen och får en djupare sömn på natten.

3. Slappna av och sänk din grundspänning

Avslappningsövningar som hjälper dig att bryta ner negativa tankar och känslor av stress och istället ersätts av ett inre lugn.

4. Minska den negativa stressen

Lär dig metoder till att bättre kunna hantera stressande situationer och därmed öka ditt välbefinnande.

5. Lär dig att leva i nuet med hjälp av ”Mindfullness”

Genom att bli medvetet närvarande i nuet och därmed göra klokare val, öppnar du ditt sinne till att bättre hantera din vardag, såväl privat som i yrkeslivet.

6. Öka koncentrationsförmågan och fokusera på lösningar

Med mental styrka ökar du din koncentrationsförmåga och du kan lättare fokusera och prioritera rätt.

7. Skapa framtiden med hjälp av målbilder

Målbilder hjälper dig att fokusera på det du vill ha mer av och möjligheten att nå uppställda mål ökar.

8. Motivation att bli rökfri

En god självbild och tilltro till din egen förmåga hjälper dig att skapa målbilder, där du ser dig själv som rökfri.

9. Motivation att nå din idealvikt

Mental avspänning ger grunden för att skapa positiva målbilder och känslor som ökar din handlingskraft i att nå ditt mål.

10. Motivation till motion

Fysisk och mental träning ökar din möjlighet till känslomässig stabilitet och positiv inställning till tillvaron.

11. Tänk positivt och höj din livsglädje

När vi släpper fastlåsta negativa tankar frigör vi energi och blir mer fria i att känna livsglädje.

12. Livskvalitet för seniorer

Här får du hjälpmedel i att njuta och glädja dig åt din tillvaro som senior.

13. Träning för dig med Tinnitus

Du som har besvär med Tinnitus får här hjälp med att hantera och minska symptomen.

14. Förbered dig inför en tävling/prestation

Rätt känsla inför en prestation är avgörande för resultatet. Mental och fysisk avspänning samtidigt som du är fokuserad och ”laddad”, är viktiga känslor.

15. Framgång i skolan

Med glädje och motivation bygger du upp din längtan efter att lära dig nya saker.

16. Förbered dig inför ett möte/framträdande

Genom mentala övningar får du hjälp med att höja din prestationsförmåga inför ett viktigt möte/framträdande.

17. Öka din mentala styrka

Med regelbunden mental träning bygger du upp din mentala styrka på samma sätt som du tränar dina biceps – du fortsätter framåt när det tar emot!